Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Nysa 522 w wersji reanimacyjnej to wyjątkowy pojazd w dziejach polskiej motoryzacji - czytamy w portalu interia.pl.

Nie tylko samo auto bazowe, które w okresie swojej świetności było na wyposażeniu wielu instytucji, firm czy osób prywatnych na tzw. "użytek własny", ale przede wszystkim kompleksowa maszyna do ratowania ludzkiego życia. Wszystko to, co w połowie lat 70. polski przemysł motoryzacyjny i techniki medycznej był w stanie zaoferować służbie zdrowia.

Pierwsze karetki reanimacyjne - popularne R-ki - pojawiły się w Polsce pod koniec lat 60. W Krakowie był to rok 1968, kiedy dr Zapała z trudem zdobył potrzebny komplet sprzętu, a następnie wyposażył jedną z sanitarek Nysa. Najtrudniej było zdobyć jej serce, czyli defibrylator.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Auto Pulse - zestaw do wspomagania RKO

AutoPulse® - zestaw do wspomagania RKO

ZOLL® AutoPulse® jest urządzeniem typu LDB-CPR do automatycznego, nieinwazyjnego uciskania klatki piersiowej. W przypadkach NZK pozwala uzyskać nieosiągalny przy manualnej resuscytacji poziom perfuzji wieńcowej i mózgowej, co stwarza szanse przywrócenia krążenia spontanicznego oraz radykalnie zmniejsza ryzyko powikłań neurologicznych. AutoPulse prowadzi mechaniczne uciskanie klatki piersiowej w trybie 30:2 lub w trybie ciągłym, ze stałą częstością i głębokością uciśnięć.
 
Ciśnienie perfuzji wieńcowej osiągalne przy zastosowaniu AutoPulse jest o 33% wyższe w porównaniu z manualną RKO, a współczynnik powrotu krążenia spontanicznego (ROSC) wzrasta o 74%, niezależnie od początkowego rytmu serca. AutoPulse automatycznie dopasowuje się do rozmiaru, kształtu i oporu klatki piersiowej, jest szczególnie przydatny podczas przedłużonej resuscytacji w trakcie transportu pacjenta, np. po schodach. Ponadto umożliwia ratownikowi podjęcie innych czynności ratujących życie. Wyłącznym przedstawicielem firmy ZOLL® Medical Corporation w Polsce jest Paramedica Polska.
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Państwowa i Ochotnicza Straż Pożarna wymaga niezawodnej komunikacji podczas akcji ratowniczych. Do tego celu używanym i sprawdzonym przez dziesięciolecia rozwiązaniem są radiotelefony. Muszą zapewniać dobrą słyszalność, wytrzymałość na warunki atmosferyczne oraz niezawodną eksploatację podczas wielu lat służby.

Z głośników wydobywa się świdrujący ryk syreny alarmowej. W ciągu kilkudziesięciu sekund z jednostki wyjeżdża wóz strażacki. Każdy strażak posiada swój radiotelefon, który podczas akcji stanowi tak samo ważny element wyposażenia, jak kask czy specjalne obuwie. Pojazd posiada własne urządzenie do łączności.

- Urządzenia abonenckie dzielimy na terminale przenośne i przewoźne. Te pierwsze wchodzą w skład wyposażenia ekipy, a urządzenia przewoźne dedykowane są do montażu w samochodzie - mówi Michał Adamowicz ze spółki Aksel, dostarczającej sprzęt polskim służbom. - Wciąż istnieje duże prawdopodobieństwo, że jadąca do pożaru lub wypadku jednostka wyposażona będzie w sprzęt komunikacyjny w technologii analogowej - twierdzi Adamowicz.

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Prezentujemy jeden z 12 nowoczesnych ambulansów ratunkowych które zakupiła Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie. Trafiły one do 9 powiatów Pomorza Zachodniego.  Prezentowany egzemplarz stacjonuje w Kołobrzegu.

Mercedes Sprinter 319 CDI 190 KM - właśnie na takim aucie bazowym powstał ten ambulans.

To co pod maską….

Z jednej strony świetne wyposażenie, a z drugiej coś unikatowego pod maską, rzadko się zdarza by dostawczak miał więcej niż 140 KM i w dodatku posiadał 7-mio biegową skrzynię automatyczną.

Poniżej kilka podstawowych parametrów technicznych:

Silnik diesel + automat 7G TRONIC

  • Pojemność skokowa 2987 cm3,
  • Maksymalna moc 190 KM
  • Maksymalny moment obrotowy 440 Nm  przy 1600-2600 obr./min

Osiągi i zużycie paliwa (niestety są to dane dla auta bazowego bez zabudowy medycznej):

  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s) 13,00
  • Cykl miejski (l/100 km) 12,6
  • Cykl pozamiejski (l/100 km) 8,2
  • Cykl mieszany (l/100 km) 10,1

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Defibrylator DefiMax Plus. Monitorowanie niemal wszystkich najistotniejszych parametrów biologicznych pacjenta wymaganych przez SOR, czytelny i kolorowy 6,5-calowy ekran i tryb AED w wersji standardowej to tylko niektóre z cech wyróżniających nowy model defibrylatora firmy EMTEL. Czołowy producent kardiomonitorów i defibrylatorów w Polsce wprowadza na rynek DefiMax Plus.

Polska premiera nowego defibrylatora klinicznego odbyła się 30-go września podczas obchodów Światowego Dnia Serca w Krakowie.  Nowy defibrylator kliniczny DefiMax Plus to kolejna generacja znanego i cieszącego się dużym zaufaniem wśród personelu medycznego defibrylatora DefiMax biphasic. Umożliwia on monitorowanie wielu najistotniejszych parametrów biologicznych pacjenta wymaganych przez SOR. Pełni więc nie tylko funkcję defibrylatora, lecz również rozbudowanego kardiomonitora z czytelnym i kolorowym 6,5-calowym ekranem.

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account