Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x

Forum Ratownicze
Galeria ratownicza
Komentarze użytkowników
Przeszukuj - Kategorie
Artykuły
Przeszukuj - Tagi
Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Konferencja w ministerstwie zdrowia miała charakter informacyjno-dyskusyjny, bez konkretnych ustaleń - ocenił Ogólnopolski Związek Zawodowy Ratowników Medycznych piątkowe spotkanie w ministerstwie zdrowia. Powołano cztery grupy robocze, które do września mają opracować propozycje rozwiązania głównych problemów Systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne i stworzenie dokumentu opisującego główne nurty i kierunki rozwoju PRM.

Jak informuje OZZRM, w spotkaniu wzięło udział ok. 70 osób z 45 różnych podmiotów.

Podczas spotkania poruszano takie tematy jak:

1.Kierunki rozwoju pozaszpitalnej części systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne:

ZRM dwu-czy trzyosobowe - jaki typ,model ZRM jest aktualnie najlepszym rozwiązaniem?
Przedstawiono za i przeciw składom dwu i trzyosobowym (w składzie w pełni medycznym jak i z niemedycznym kierowcą),poruszono temat ilości ZRM,standaryzacji wyposażenia oraz warunków lokalowych w celu jak najlepszej optymalizacji realizacji wyjazdów do wezwań oraz dostępności zespołów, jakości wezwań oraz jakości i obciążeniu pracy w obydwu skaldach ZRM typu P.
Rozmowy dotyczyły także wieku emerytalnego i możliwości przechodzenia na wcześniejszą emeryturę.
Jak wskazuje OZZRM, po raz kolejny nie otrzymano odpowiedzi na pytanie: Dlaczego ZRM typu S ma być trzyosobowy a ZRM typu P Może być dwuosobowy?

Poruszano ponadto temat kierownika ZRM i tego jak określić właściwe wymogi.

Porozumienie Lekarzy Medycyny Ratunkowej podniosło temat braku monopolu na specjalizację jak również niechęć do podejmowania kształcenia w niej lekarzy z powodu istnienia definicji lekarza systemu, którym może być praktycznie każdy specjalista.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Pięć nowoczesnych ambulansów jeszcze w tym roku wyjedzie na ulice Radomia. Będzie to możliwe dzięki wsparciu samorządu województwa mazowieckiego, które przekazało naszemu miastu 2,5 miliona złotych na zakup nowych karetek. Umowę w tej sprawie podpisali wicemarszałek Rafał Rajkowski i z-ca prezydenta Konrad Frysztak.

Radomska Stacja Pogotowia Ratunkowego obejmuje swoim działaniem miasto Radom oraz powiaty radomski, lipski, zwoleński, kozienicki, grójecki, przysuski, szydłowiecki.

Od 1 kwietnia do tej list – decyzją wojewody mazowieckiego – dołączyły powiaty warszawski-zachodni, żyrardowski oraz grodziski. Samorząd Mazowsza zdecydował o zakupie w tym roku 23 karetek dla stacji w Warszawie, Ostrołęce, Płocku i Siedlcach. Koszt zakupu wyniósł blisko 12 milionów złotych.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

- Chodzi przede wszystkim o to, że to śmigłowiec będzie miał komfort "mieszkania". Prawdziwy, ogrzewany hangar pod dachem, a nie namiot, który jest teraz. W nowej bazie śmigłowiec będzie wygrzany, bezpieczny o każdej porze roku. To będzie więc komfort dla maszyny. A reszta bazy to już przyjemny dodatek do funkcjonowania - mówi Robert Hełminiak, kierownik filii Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie. Otwarcie nowej bazy śmigłowca HEMS już za miesiąc.

Główny i rozpieszczany bohater tej inwestycji to jeden z najnowocześniejszych śmigłowców ratunkowych w Polsce. Kosztował 28 mln zł. Ma ponad 700 koni mechanicznych i osiąga prędkość ponad 260 km na godz. To jeden z czterech modeli śmigłowców H135, które dostarczyła firma Airbus Helicopters. Dzięki szybkiej decyzji ówczesnego wiceministra rozwoju, dziś senatora RP Waldemara Sługockiego pieniądze z Programu Infrastruktura i Środowisko zostały przesunięte na zakup śmigłowca również dla Gorzowa. Warunek był jeden: musi powstać nowoczesna baza. To wzięły na siebie solidarnie władze województwa i władze miasta.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Czym podyktowane jest wprowadzenie karetki na dwóch kołach we Włocławku? Przede wszystkim tym, że w godzinach szczytu komunikacyjnego ratownik na motocyklu prędzej niż kierowca karetki dotrze do wypadku czy zasłabnięcia.

Kierowcy tego typu ambulansu łatwiej bowiem będzie przedrzeć się przez korki w mieście. A przecież, gdy w grę wchodzi ludzkie życie, liczy się każda sekunda.

Są takie wyliczenia, które mówią, że czas dojazdu motoambulansu do pacjenta skróci się o jedna trzecią.

Dojazd tradycyjnej karetki-ambulansu utrudniają często źle zaparkowane samochody, nieprzejezdne z uwagi na remont odcinki jezdni.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Dla pewności i porządku wyjaśniamy, że wczorajszy artykuł o rzekomych usprawnieniach SWD, był naszym redakcyjnym żartem.

Co prawda system został ostatnio zaktualizowany, niestety nie zyskał on nowych funkcjonalności asystent i komunikator. Być może kiedyś ktoś pomyśli nad kolejnymi, przydatnymi funkcjonalnościami, jednak na tę chwilę nie mamy takich informacji.

Dziękujemy bardzo za wszystkie reakcje i opinie.

Link do żartobliwego artykułu: http://www.ratownik-med.pl/aktualnosci/11742-dzisiaj-w-godzinach-nocnych-pomyslnie-zaktualizowano-swd-prm-wkrotce-pojawia-sie-kolejne-funkcjonalnosci.html

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account