Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Dyspozytorzy i ratownicy medyczni, czyli osiemdziesiąt osób zatrudnionych w Opolskim Centrum Ratownictwa Medycznego, przechodzi szkolenie, dzięki któremu będą szybciej reagować na wezwanie.
Opolskich dyspozytorów szkolą specjaliści z Katowic i Warszawy. Chodzi o usprawnienie sposobu rozmawiania z osobą wzywającą pomocy i stawianie jej właściwych pytań. Mają temu służyć komputerowe szablony z zestawami pytań przygotowane na wypadek wezwań z powodu różnych dolegliwości - osobne dla dolegliwości układu krążenia, bólów brzucha czy podejrzenia udaru. Procedury obejmują także m.in. wezwanie do dziecka czy wypadek komunikacyjny. Szczegółowo opisane jest w nich również postępowanie w wypadku odmowy wysłania ambulansu. Szablony mają pomóc dyspozytorom w podjęciu decyzji o wysłaniu karetki. Co ta zmiana oznacza dla osób zgłaszających? I szkolący, i szkoleni mają nadzieję, że poprawi się jakość komunikacji pomiędzy dzwoniącym a dyspozytorem, a pomoc błyskawicznie dotrze na miejsce. Bo dyspozytor przekaże otrzymane przez zgłaszających informacje do ambulansu i lekarz nie będzie tracić czasu na zadawanie choremu pytań, które padły już w rozmowie z dyspozytorem.
Więcej: opole.gazeta.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account