Taksówkarz, który w poniedziałek, 19 czerwca musiał zastąpić karetkę pogotowia, taką radę, czy też rozkaz otrzymał jak mówi od samego dyspozytora Centrum Powiadamiania Ratunkowego.
19 czerwca po godzinie 17.00 w Elblągu otrzymałem kurs do pani, na miejscu okazało się, że była dziewczynka, miała 7-8 lat, dokładnie nie wiem, wiem natomiast, że była mocno poturbowana i potrzebowała fachowej pomocy „- mówi w rozmowie taksówkarz
Jak udało mi się ustalić, dziewczynka spadła z roweru, w wyniku upadku doznała licznych ran na głowie i brzuchu, zauważyłem też, że miała problemy z oddychaniem” – mówi w rozmowie taksówkarz. Widząc w jakim stanie jest dziecko zadzwoniłem pod numer alarmowy 112, zostałem przekierowany do Olsztyna.
W rozmowie z dyspozytorem po serii pytań, na które nie znałem odpowiedzi, bo pytali mnie między innymi o dane dziecka, a przecież ja jej nie znałem, usłyszałem, że karetka nie przyjedzie, bo takowej nie ma i najlepiej by było jakbym dziecko do szpitala odwiózł sam.” – dodaje w rozmowie z nami taksówkarz. Nie wierzyłem w to co usłyszałem, ale co mi pozostało? Odwiozłem dziewczynkę do szpitala” – dodaje w rozmowie taksówkarz.
Odpowiadając na pytanie dot. zdarzenia zgłoszonego na numer alarmowy 112 w dniu 19.06.2017 o godz. 17:23 z m. Elbląg ul. Piechoty, w którym według zgłaszającego poszkodowane zostało około 7-8-letnie dziecko, informuję, iż zgłoszenie o powyższym zdarzeniu wpłynęło do Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu o godzinie 17:23.
w tym przypadku do Centralnej Dyspozytorni Medycznej Państwowego Ratownictwa Medycznego (CDM PRM) w Olsztynie, która jest właściwa miejscowo do obsługi zdarzeń medycznych w województwie warmińsko-mazurskim.
Procedury jasno określają, iż w przypadku zdarzeń medycznych operator numeru alarmowego 112 wysyła formatkę z informacją o zdarzeniu do Państwowego Ratownictwa Medycznego, oraz łączy osobę zgłaszającą z dyspozytorem medycznym, aby ten mógł zebrać wywiad medyczny oraz w razie potrzeby potwierdzić dane lokalizacyjne.
W powyższym przypadku operator postąpił zgodnie z procedurą i przekazał rozmowę wraz z formatką do CDM PRM w Olsztynie, potwierdzając przy tym, czy dyspozytor medyczny otrzymał formatkę w Systemie Wspomagania Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego (SWD PRM).
Należy zaznaczyć, że operatorzy numerów alarmowych w Centrach Powiadamiania Ratunkowego odbierając zgłoszenia alarmowe, powiązują zgłoszenie z danymi teleadresowymi miejsca zgłoszenia oraz jego pozycja geograficzną.
Następnie wybierają odpowiednią grupę podmiotów, do której zostaną skierowane zgromadzone wcześniej dane o zgłoszeniu alarmowym, oraz przekazują zgromadzone dane drogą elektroniczną z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego, a gdy zachodzi taka potrzeba
– w uzasadnionych przypadkach wraz z przekierowaniem połączenia telefonicznego, zgodnie z kwalifikacją zgłoszenia do Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub dysponentów zespołów ratownictwa medycznego (ZRM), które dysponują własne zasoby ratownicze.
Czytaj więcej: expresselblag.pl