Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Tablet zastępuje telefon, przynajmniej w komunikacji dyspozytora pogotowia z załogą karetki ratunkowej. Radom - jako pierwszy na Mazowszu - testuje nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu oszczędza się czas i eliminuje błędy.

Ratownicy medyczni z Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego dostali 33 tablety. W sprzęt z nawigacją GPS i drukarką wyposażone zostały wszystkie karetki z radomskiej stacji. System wspomagania dowodzenia, jak mówi ratownik medyczny Mariusz Wielocha, to duże usprawnienie.

Założeniem wprowadzania systemu jest optymalizacja i skrócenie czasu dojazdu do pacjenta - mówi rzecznik stacji pogotowia ratunkowego Elżbieta Cieślak.

Dyżurny po przyjęciu zgłoszenia, wysyła do załogi karetki krótki tekst. Opisuje zdarzenie, podaje adres i dane osoby oczekującej pomocy, a informację oznacza specjalnym kodem. To sprawia, że komunikat jest czytelny, nie ma w nim miejsca na nieścisłości czy niedomówienia. Tablet i terminal służą też do wypełniania, a potem drukowania karty pacjenta.

Zdaniem wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, nowoczesne urządzenia i technologie mają ułatwić oraz skoordynować pracę wszystkich służb: policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego, a to z kolei przełoży się na skuteczność prowadzonych przez nie działań

Więcej: radioplus.com.pl

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account