- FORUM
- Kategorie forum
- Ratownictwo Medyczne
- Państwowe Ratownictwo Medyczne
- Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR)
- Śmigłowce w naszej Pracy
Śmigłowce w naszej Pracy
- Organ18
-
Autor
- Wylogowany
- Doświadczony
-
- Ratownictwo To Nie Nasza Praca I hobby Lecz Pasja
Mniej
Więcej
2007/10/27 07:20 - 2007/10/27 07:48 #85
przez Organ18
Mam na imię Romek mówią na mnie Organ w RM (narząd) albo Organista (w muzyce).
Śmigłowce w naszej Pracy was created by Organ18
Na terenie lotniska Aeroklubu Gliwickiego uruchomiono w sobotę bazę Śmigłowcowej Służby Ratownictwa Medycznego. W uroczystości wzięli udział m.in.: minister zdrowia Zbigniew Religa, wojewoda śląski Tomasz Pietrzykowski, wicewojewoda Artur Warzocha oraz prezydent Gliwic Zygmunt Frankiewicz. Bazę przeniesiono do Gliwic z Katowic. Dzięki temu tzw. obszar operacyjny śmigłowca powiększy się w kierunku województwa opolskiego. Zarówno minister jak i szef lotniczego pogotowia Wojciech Bukowski podkreślali, że jedną z najważniejszych spraw dla pogotowia jest wymiana floty. Minister Religa powiedział, że dostawca nowych śmigłowców dla LPR powinien być wyłoniony w ciągu miesiąca, a pierwsza nowa maszyna ma być dostarczona w około rok po podpisaniu umowy.
Termin składania ofert w przetargu na nowe śmigłowce upływa 27 września, wybór ma nastąpić najdalej w miesiąc, a podpisanie umowy jeszcze w tym roku. Termin może się jednak wydłużyć w przypadku kolejnych protestów i odwołań od decyzji komisji przetargowej. Najistotniejszym wymogiem stawianym producentom jest takie wyposażenie maszyny, aby zespół medyczny na jej pokładzie, w sytuacji np. zatrzymania krążenia czy innego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta miał możliwość pełnego działania lekarskiego.
Przetarg dotyczy 23 śmigłowców dla pogotowia i symulatora lotu. Miałyby one być dostarczane sukcesywnie do 2010 roku. W tej chwili LPR dysponuje wysłużonymi śmigłowcami Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po 2010 ze względu na dostosowanie prawa lotniczego do wymogów UE. Pogotowie ma też jeden zakupiony w 2005 r. śmigłowiec Agusta A-109 Power.
Nowa baza LPR zasięgiem obejmie obszar w promieniu do 100 km, a więc nie tylko Śląsk, ale także część Opolszczyzny, m.in. dłuższy niż dotąd odcinek autostrady A-4. Wcześniej obszary operacyjne baz w Krakowie i Katowicach pokrywały się w ok. 45 procentach. Koszty związane z uruchomieniem bazy w Gliwicach oraz zatrudnieniem personelu ponosi LPR. W jednostce pracuje 2-3 pilotów, tyle samo mechaników, pięciu ratowników medycznych oraz kilku lekarzy; w sumie jedna baza angażuje pracę około 20 osób. Jej roczne utrzymanie kosztuje około 1 mln złotych.
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej utworzono w marcu 2000 r. na bazie zlikwidowanego Centralnego Zespołu Lotnictwa Sanitarnego, który funkcjonował od 1958 r. Ma 16 baz stałych oraz jedyną sezonową - Zegrze Pomorskie. Na koniec tego roku planowane jest uruchomienie 17. bazy stałej w Płocku (Mazowieckie). Flota LPR to 19 śmigłowców - polskie Mi-2 Plus i włoska Augusta Westland A 109E Power - oraz trzy samoloty - dwa włoskie Piaggio P. 180 Avanti i polski PZL M- 20 Mewa. Roczny budżet LPR to 37 mln złotych.
Chciałem dodać odnośnik o naszych maleństwach www.hems.pl
Termin składania ofert w przetargu na nowe śmigłowce upływa 27 września, wybór ma nastąpić najdalej w miesiąc, a podpisanie umowy jeszcze w tym roku. Termin może się jednak wydłużyć w przypadku kolejnych protestów i odwołań od decyzji komisji przetargowej. Najistotniejszym wymogiem stawianym producentom jest takie wyposażenie maszyny, aby zespół medyczny na jej pokładzie, w sytuacji np. zatrzymania krążenia czy innego pogorszenia stanu zdrowia pacjenta miał możliwość pełnego działania lekarskiego.
Przetarg dotyczy 23 śmigłowców dla pogotowia i symulatora lotu. Miałyby one być dostarczane sukcesywnie do 2010 roku. W tej chwili LPR dysponuje wysłużonymi śmigłowcami Mi-2, których eksploatacja stanie się niemożliwa po 2010 ze względu na dostosowanie prawa lotniczego do wymogów UE. Pogotowie ma też jeden zakupiony w 2005 r. śmigłowiec Agusta A-109 Power.
Nowa baza LPR zasięgiem obejmie obszar w promieniu do 100 km, a więc nie tylko Śląsk, ale także część Opolszczyzny, m.in. dłuższy niż dotąd odcinek autostrady A-4. Wcześniej obszary operacyjne baz w Krakowie i Katowicach pokrywały się w ok. 45 procentach. Koszty związane z uruchomieniem bazy w Gliwicach oraz zatrudnieniem personelu ponosi LPR. W jednostce pracuje 2-3 pilotów, tyle samo mechaników, pięciu ratowników medycznych oraz kilku lekarzy; w sumie jedna baza angażuje pracę około 20 osób. Jej roczne utrzymanie kosztuje około 1 mln złotych.
Lotnicze Pogotowie Ratunkowe jako samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej utworzono w marcu 2000 r. na bazie zlikwidowanego Centralnego Zespołu Lotnictwa Sanitarnego, który funkcjonował od 1958 r. Ma 16 baz stałych oraz jedyną sezonową - Zegrze Pomorskie. Na koniec tego roku planowane jest uruchomienie 17. bazy stałej w Płocku (Mazowieckie). Flota LPR to 19 śmigłowców - polskie Mi-2 Plus i włoska Augusta Westland A 109E Power - oraz trzy samoloty - dwa włoskie Piaggio P. 180 Avanti i polski PZL M- 20 Mewa. Roczny budżet LPR to 37 mln złotych.
Chciałem dodać odnośnik o naszych maleństwach www.hems.pl
Mam na imię Romek mówią na mnie Organ w RM (narząd) albo Organista (w muzyce).
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Tytus
-
- Wylogowany
- Lider
-
Mniej
Więcej
- Posty: 348
- Otrzymane podziękowania: 0
2007/10/27 17:47 - 2008/07/01 10:47 #93
przez Tytus
Replied by Tytus on topic Odp.:Śmigłowce w naszej Pracy
Witam Cię Organ dobrze ze pokazałeś ten artykuł , to świadczy o tym ze taki śmigłowiec Ratownik jest bardzo potrzebny we wszystkich województwach i nie tylko jeden , jest pewne , ze prędzej doleci do wypadku drogowego niż karetka , ale również jest potrzebny gdy będziesz na zawale i będzie potrzeba żeby jak najszybciej przetransportować pacjenta przy reanimacji , uważam ze to wspaniale ze ktoś z ministerstwa pomyślał o takim loto transporcie i chwała im za to. Pozdrawiam Ratowników Medycznych i Przed medycznych.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Organ18
-
Autor
- Wylogowany
- Doświadczony
-
- Ratownictwo To Nie Nasza Praca I hobby Lecz Pasja
2007/10/27 21:29 #95
przez Organ18
Mam na imię Romek mówią na mnie Organ w RM (narząd) albo Organista (w muzyce).
Replied by Organ18 on topic Odp.:Śmigłowce w naszej Pracy
JA od dziecka praktycznie chciałem jeździć jako kierowca lub lekarz w karetce R nie wiem czemu akurat jako lekarz lub kierowca albo w takiej karetce tak jakoś wyszło dziś wiem czego chce Chciał bym zostać Kierowcą-Ratownikiem i jeździć w karetce Mercedes Sprinter karetka typu R ale po mimo że mam lęk wysokości to mam wielką ochote przelecieć się takim śmigłowcem i zobaczyć jak to jest pracować w LPR - lotniczym pogotowiu ratunkowym, i bardzo mnie ciekawi jak wygląda wnętrze takiego śmigłowca

Mam na imię Romek mówią na mnie Organ w RM (narząd) albo Organista (w muzyce).
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
- Tytus
-
- Wylogowany
- Lider
-
Mniej
Więcej
- Posty: 348
- Otrzymane podziękowania: 0
2007/10/28 07:55 - 2008/10/11 07:56 #97
przez Tytus
Replied by Tytus on topic Odp.:Śmigłowce w naszej Pracy
Witam Cie Organ , jeśli chodzi o Piotrka , to jest wspaniały człowiek , w porzo kolega i Przyjaciel przez duże ,,P\" , jest człowiekiem który Ratownictwem Medycznym żyje , jest człowiekiem który nigdy nie odmówi pomocy drugiemu człowiekowi w różnych problemach, jest wyjątkowy w swoim rodzaju. Jeśli chodzi o Śmigłowce Ratowników , to jest komfort transportowy , ale jeśli chodzi o reanimacje wewnątrz jest ciasno ale Ratownicy dają sobie rade i jakoś dowożą pacjentów do szpitali. Pewnie że mogło by być wygodniejsze ale myślę że taki śmigłowiec musiał by być większy , a większy to nie znaczy ze wygodniejszy w lądowaniu, większy miałby mniejsze szanse wszędzie wylądować , ale cieszmy się , że mamy takie jakie mamy , grunt żeby były bezpieczne.Cieszę się że masz zapał do bycia Ratownikiem Medycznym , to twoja szansa życiowa , widzę na prawdę , że to cię rajcuje i że to kochasz , wiec ucz się , a twoje marzenia się na prawdę spełnią , będziesz i Ratownikiem Medycznym i kierowcą dwa w jednym , bo do tego się sprowadza. Życzę Miłego dnia , Pozdrawiam wszystkich.
Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.
Moderatorzy: Ania82, ricko1st, mangus
- FORUM
- Kategorie forum
- Ratownictwo Medyczne
- Państwowe Ratownictwo Medyczne
- Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (LPR)
- Śmigłowce w naszej Pracy
Czas generowania strony: 0.159 s.