Jak zostać Ratownikiem

Więcej
2011/06/20 13:11 #6105 przez HarcMetal
Jak zostać Ratownikiem was created by HarcMetal
Witam !

Słuchajcie mam pytanko: Czy da rade zostać Ratownikiem Medycznym z papierami mówiącymi o tym ale bez robienia studium albo studiów medycznych ?

Bo hmm jestem w technikum informatycznym ale chce zostać ratownikiem lecz studia chciał bym nadal prowadzić w kierunku informatycznym.
Interesuje się pierwszą pomocą i ratownictwem od dawna ale nie mam żadnych papierów nawet nie mam kursów pierwszej pomocy ale będąc w harcerstwie robiłem za hmm ratownika i to na obozach i biwakach bo jako jeden z nielicznych się a tym znałem i robiłem to dobrze ( przynajmniej z tego co mi mówili ) ale nie miałem kasy i czasu by zrobić jakieś porządne kursy.
Jest jakaś szansa by zostać ratownikiem z papierami ? Bo chciał bym od czasu do czasu zabezpieczać jakąś duża imprezę albo jechać na "misje" do np. powodzian,i szerzyć swoją wiedzę w pierwszej pomocy biorąc udział w jakiś szkoleniach doszkalających i ćwiczeniach, ale nikt mnie nie weźmie bo nie mam papierów. :(

Pozdrawiam Arek !

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/20 13:20 #6106 przez huda
Replied by huda on topic O:Jak zostać Ratownikiem
Witaj

Ratownikiem Medycznym może zostać jedynie osoba po 3 letnich studiach licencjackich lub osoba po dwuletnim studium medycznym zdając egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe.
A jeśli chcesz udzielać PIERWSZEJ POMOCY PRZEDMEDYCZNEJ to możesz iść sobie na kurs pierwszej pomocy.

Poza tym odsyłam do ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym

Pozdrawiam

if you don\'t live for something you die for nothing

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2011/06/20 13:38 #6107 przez HarcMetal
Replied by HarcMetal on topic O:Jak zostać Ratownikiem
Hmm no spoko a czy robiąc kursy medyczne w Harcerstwie np. albo w PCK to jest szansa by pojechać na jakieś masowe imprezy albo coś w tym rodzaju ?