Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Prezentujemy jeden z 12 nowoczesnych ambulansów ratunkowych które zakupiła Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie. Trafiły one do 9 powiatów Pomorza Zachodniego.  Prezentowany egzemplarz stacjonuje w Kołobrzegu.

Mercedes Sprinter 319 CDI 190 KM - właśnie na takim aucie bazowym powstał ten ambulans.

To co pod maską….

Z jednej strony świetne wyposażenie, a z drugiej coś unikatowego pod maską, rzadko się zdarza by dostawczak miał więcej niż 140 KM i w dodatku posiadał 7-mio biegową skrzynię automatyczną.

Poniżej kilka podstawowych parametrów technicznych:

Silnik diesel + automat 7G TRONIC

  • Pojemność skokowa 2987 cm3,
  • Maksymalna moc 190 KM
  • Maksymalny moment obrotowy 440 Nm  przy 1600-2600 obr./min

Osiągi i zużycie paliwa (niestety są to dane dla auta bazowego bez zabudowy medycznej):

  • Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s) 13,00
  • Cykl miejski (l/100 km) 12,6
  • Cykl pozamiejski (l/100 km) 8,2
  • Cykl mieszany (l/100 km) 10,1

 

Fot. Ambulans Mercedes Sprinter 319 CDI. WSPR Szczecin filia w Kołobrzegu

Prezentowany Sprinter ma na swoim pokładzie sprzęt i aparaturę medyczną zgodną z obecnie obowiązującymi wymogami przewidzianymi dla zespołów "S" i "P". Można będzie tam znaleźć  m.in.  defibrylator Zoll E Series z możliwością  teletransmisji zapisu EKG, kardiomonitor, respirator, pompę infuzyjną, nosze podbierające, deskę ortopedyczną i krzesełko kardiologiczne.

Dodatkowo w każdej karetce będzie również urządzenie do automatycznego uciskania klatki piersiowej.

Fot. Przedział medyczny w ambulansie Mercedes Sprinter 319 CDI

W przedziale medycznym, sztandarowe miejsce zajmują nosze. Tutaj zastosowano nosze Ferno Mondial, wcześniej już prezentowane w naszym portalu. Całość zabudowy sprawia wrażenie bardzo przestrzennej i nowoczesnej konstrukcji. Praktycznym rozwiązaniem jest, stosowany już w poprzednich modelach, zewnętrzny schowek na sprzęt i butle tlenowe. Schowek ten kryje się za potężnymi drzwiami, które potrafią się same domknąć :).

W całym przedziale medycznym mamy do do zagospodarowania bardzo dużą ilość schowków, szafek, wnęk i szuflad. Pomyślano również o ergonomiczności, w przypadku schowków zastosowano system otwierania "PUSH". Fronty schowków są przezroczyste, to spore ułatwienie w lokalizacji sprzętu.

Fot. Nosze Ferno Mondial

Fot. Praktyczny boczny schowek na sprzęt

Oczywiście z każdym rokiem, w zabudowach Autoformu, przybywa elektroniki. Wnętrze jest bogato rozświetlone, łącznie ze wszystkimi schowkami. Aby móc tym wszystkim sprawnie sterować, mamy do dyspozycji dwa czytelne panele dotykowe. Jeden w przedziale medycznym i drugi w kabinie kierowcy. Korzystając z tych dobrodziejstw możemy regulować m.in. intensywność oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego, oraz temperaturę w przedziale medycznym. Bazując na opinii kolegów z różnych podstacji, wcześniej obdarowanych nowymi ambulansami, niestety urządzenia elektroniczne zgłaszają częste awarie. Być może obecnie prezentowane rozwiązania sprawdzą się lepiej.

Fot. Dotykowy panel sterowania w przedziale kierowcy, podobny jest również w przedziale medycznym

Fot. Zamontowany centralnie terminal statusów - tutaj wreszcie dotykowy

Fot. Zamiast lusterka wyświetlacz kamery cofania

Niestety Autoform Mysłowice nie udostępnia na swojej stronie internetowej aktualnej specyfikacji technicznej tego modelu. Jesteśmy przekonani, że za jakiś czas będziemy mogli poznać najbardziej obiektywne i szczegółowe opinie. Za chwilę nowe ambulansy ruszą do swoich codziennych zadań, a pracujące w nich zespoły na pewno bardzo dokładnie zweryfikują funkcjonalność tego sprzętu. Jeżeli tylko uzyskamy więcej informacji, jak się sprawdzają, na pewno zamieścimy to w naszym portalu.

Więcej zdjęć do obejrzenia w naszej galerii

Zdjęcia dla Portalu Ratownik-med.pl wykonał Grzegorz Chylak

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account