Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x

×
Informacja

Drodzy Użytkownicy, zanim napiszecie cokolwiek zapoznajcie się z REGULAMIN -em Forum. Zakładając nowy temat upewnijcie się czy już taki sam lub podobny nie został założony wcześniej. Jeżeli znaleźliście podobny temat, ale nie ma tam precyzyjnej odpowiedzi, dopiszcie nowy post precyzując pytanie. Prosimy nie zwracać się z pytaniami dotyczącymi tematyki Forum bezpośrednio do mnie lub do Moderatorów, proszę korzystać i pytać na Forum ( do tego zostało stworzone ). Pisząc na Forum włączają się do dyskusji pozostali Użytkownicy którzy przecież mogą mieć podobny problem.
Wszystkich użytkowników prosimy o aktualizacje swoich profili w forum i uzupełnienie podpisów (sygnatur).
FAQ - Skorzystaj z poniższych instrukcji:
>> FUNKCJONALNE I PRZEJRZYSTE POSTY, FORMATOWANIE I EDYCJA TEKSTU
>> PODPIS, SYGNATURA NA FORUM, AKTUALIZACJA I EDYCJA PROFILU

Przedawkowanie paracetamolu

Więcej
2013/03/06 10:29 - 2013/03/06 12:36 #9023 przez tywon84
tywon84 stworzył temat: Przedawkowanie paracetamolu
Witam po jakim czasie są objawy i skutki połknięcia +20gram paracetamolu(naraz) i wypicia 100ml alkoholu 40%? Proszę o szybką odpowiedź

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/03/09 15:15 #9025 przez Patryk
Patryk odpowiedział w temacie: Odp: Przedawkowanie paracetamolu
W zależności od metabolizmu. Płukanie żołądka wykonywane jest w ciągu godziny od momentu zażycia 'trucizny'. Nie wiem też o jakie dokładnie objawy Ci chodzi. Objawy upojenia powinny wystąpić od razu, alkohol bardzo szybko się wchłania. Co do paracetamolu nie mam pewności. Przypuszczam, że jednak w ciągu kilku minut od zażycia.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/03/13 10:40 #9037 przez tywon84
tywon84 odpowiedział w temacie: Odp: Przedawkowanie paracetamolu
Chodzi mi oto jakie objawy i skutki są po przedawkowaniu paracetamolu powyżej 20gram? Bo z tego co wiem to alkohol podrażni żołądek i może dojść do krwawienia. Jeżeli minie około dwie godziny od zażycia trucizny to już NIE MA PŁUKANIA?

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/03/13 15:50 #9038 przez Maciej S.
Maciej S. odpowiedział w temacie: Odp: Przedawkowanie paracetamolu

Przypuszczam, że jednak w ciągu kilku minut od zażycia.


Trochę szybko - to kwestia godzin, bo szczytowe stężenie w przypadku dużych dawek osiągane jest dopiero po około 4h po połknięciu leku.

Początkowo wystepuje biegunka, wymioty, osłabienie, ból brzucha i gorączka. Po 24h może być tak, że objawy znikną - wtedy aż tak bardzo się nie martwimy. Problem pojawia się w momencie gdy po upływie 24h utrzymuje się tkliwość w prawym podżebrzu - to znak, że wątroba ma się nienajlepiej i mogą się pojawić objawy uszkodzenia wątroby i nerek. Aminotransferazy idą w górę, pojawia się żółtaczka, rośnie INR. W końcowym etapie mamy kwasicę metaboliczną, skąpomocz (objaw martwicy cewek bliższych) i śpiączkę.

Jeżeli minie około dwie godziny od zażycia trucizny to już NIE MA PŁUKANIA?


Płukanie teoretycznie do godziny, praktycznie niektórzy robią później, bo i tak i tak trzeba pacjentowi wprowadzić zgłębnik do żołądka celem podania ACC.
COM_KUNENA_THANKYOU: Patryk, tomek0612, Pawełek

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
2013/09/18 16:28 #9444 przez Bartas
Bartas odpowiedział w temacie: Odp: Przedawkowanie paracetamolu
Kolego odnosnie tego tematu rozwinalem sie w pokrewnym temacie o paracetamolu, nie bede sie powtarzal wiec tam doczytaj a tutaj dodam, ze niesie ze soba spore zagrozenie zwiazane z uszkodzeniem watroby i nerek. Pozdrawiam ! :)

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0.067 s.

Ostatnie posty Forum Ratownik-med.pl

Więcej tematów »

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account