Zaloguj
x
x
Zarejestruj
x


Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Świadczeniodawcy nie mają podstaw prawnych do żądania kaucji od pacjenta, który korzystając w stanie nagłym z pomocy lekarskiej nie przedstawi dokumentu ubezpieczenia zdrowotnego.

Jak informuje Rzecznik Praw Pacjenta, stosując takie praktyki świadczeniodawca pobiera nienależne opłaty od osób ubezpieczonych za świadczenia objęte umową z NFZ, a tym samym uniemożliwia lub ogranicza w poważnym stopniu dostęp pacjentów do tych świadczeń.

W przypadku, gdy ubezpieczony pacjent korzysta ze świadczeń zdrowotnych w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia i nie posiada przy sobie dokumentu potwierdzającego ubezpieczenie zdrowotne, ma prawo taki dokument przedstawić w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia.

Jeśli chory przebywa w szpitalu może to zrobić w terminie nie późniejszym niż 30 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia lub, jeśli nie jest to możliwe, w ciągu 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczenia. Po upływie tego terminu świadczeniodawca ma prawo żądać zwrotu środków poniesionych w związku z udzielonymi świadczeniami.

Źródło: rynekzdrowia.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account