Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Większa wiedza o pacjencie i lepsza oraz szybsza praca zespołów ratownictwa medycznego. To cele, jakie postawiła sobie dyrekcja Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Gorzowie. Aby je osiągnąć gorzowskie pogotowie testuje nowy autorski system informatyczny.

Polega on na zbieraniu danych o pacjentach w formie elektronicznej, tak aby później mogły z nich korzystać zespoły ratownicze. System pomoże również ograniczyć biurokrację. Mówi dyrektor Andrzej Szmit.

Co istotne Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego będzie mogło korzystać z systemu pogotowia i w ten sposób uruchamiać w razie potrzeby karetki. Andrzej Szmit podkreśla, że nowy system daje wiele możliwości. Dzięki niemu będzie na przykład znany dokładny czas dotarcia karetki do chorego. Na razie pogotowie pracuje na dwóch systemach, starym i nowym. – Przez ostrożność – mówi Andrzej Szmit.

Pogotowie nowy system chce testować do końca maja. Specjalne laptopy dla około sześciu zespołów, system nawigacyjny oraz bezprzewodowy internet to koszt około 50 – 60 tysięcy złotych. Na razie inwestycję pogotowie finansuje z własnych pieniędzy. Dyrektor Szmit rozmawiał jednak w tej sprawie już z lubuskim Narodowym Funduszem Zdrowia.

Więcej, materiał audio: zachod.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze  

Darth Vader
+1 #1 Darth Vader 2012-05-09 20:31
Większość tych rozwiązań już dawno działa w innych stacjach pogotowia. Ameryki to pan dyrektor nie odkrył...
Zgłoś administratorowi

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account