Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

ImageFirmie z Sosnowca, zajmującej się wyszukiwaniem sponsorów m.in. dla szpitali czy hospicjów, zarzuca się, że czerpie zyski z pośrednictwa - za pieniądze darczyńców kupuje materiały medyczne dla szpitali.

Części sponsorów nie podoba się to, że sosnowiecka firma Alfa-Med zarabia na pomaganiu szpitalom. Pod wpływem krytyki ze współpracy z firmą wycofał się Wojewódzki Szpital Dziecięcy w Bydgoszczy i Powiatowe Centrum Zdrowia w Malborku.

Ale są też zadowolone placówki. Bogumiła Kluba, dyrektor Alfa-Med, odsyła nas do strony internetowej firmy i zamieszczonych rekomendacji.

- Jako firma medyczna działamy od ponad 10 lat. Dostarczamy placówkom artykuły medyczne jednorazowego użytku. Uzgadniamy z ich dyrekcjami, czego potrzebują i na podstawie ich upoważnienia szukamy sponsorów, którzy finansują zakupy - tłumaczy Kluba i podkreśla, że różnica w cenach nie obciąża jednostek ochrony zdrowia.

Ujawnia, że narzuty stosowane przez firmę wynoszą średnio 25-30 proc. - Związane są głównie z koniecznością korzystania z usług kurierskich i wysokimi rachunkami telefonicznymi. A proszę mi wierzyć, że pozyskanie sponsora nie jest łatwe. Trzeba wykonać 20-30 telefonów, żeby jednego namówić - mówi dyrektor Kluba.

Zauważa, że szpitale, które we własnym zakresie chciały znaleźć sponsorów, przekonały się, że przekracza to ich możliwości

Mechanizm działalności Alfa-Med opisała w "Nowinach Raciborskich" jedna biznesmenek, która miała pomagać Szpitalowi Rejonowemu im. dr J. Rostka w Raciborzu. Jak relacjonowała kobieta, przedstawicielka Alfa-Med poinformowała ją telefonicznie o możliwości pomocy szpitalowi w Raciborzu. Zaproponowała opłacenie rachunków za fartuch chirurgiczny, kompresy i czepki chirurgiczne. Za całość zamówienia chciała 107 zł i 19 groszy brutto. Szefowa firmy sprawdziła, ile w rzeczywistości kosztuje taki sprzęt. Okazało się, że ceny są mocno zawyżone.

Gazeta zrobiła następujące zestawienie: za fartuch chirurgiczny jałowy w rozmiarze „M” Alfa Med chce 12 zł i 7 groszy, podczas gdy w normalnym sklepie lub w internecie można go kupić już za 7 zł. Również czepki chirurgiczne na fakturze Alfa Med kosztują niemal cztery razy więcej niż w sklepie. Ostatecznie szpital w Raciborzu zerwał współpracę z Alfa-Med.

Sosnowiecka firma współpracuje z około dwustoma szpitalami, kilkudziesięcioma hospicjami i domami pomocy społecznej.

Źródło: rynekzdrowia.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account