Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 
ImageWojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach, w drodze dialogu konkurencyjnego, zleciło konsorcjum Asseco Poland i Centralnego Ośrodka Informatyki Górnictwa rozbudowę systemu informatycznego. Wartość kontraktu wynosi 5,59 mln zł netto. Jest zbliżona do budżetu przygotowanego przez zamawiającego. Projekt zostanie zrealizowany w 22 miesiące.

Nowy rozbudowany system informatyczny ma m.in. ułatwić wykonywanie analiz i kontroli, a także budżetowanie kosztów WPR, rozliczać kontrakty i usługi z płatnikami komercyjnymi i niekomercyjnymi, obsługiwać sprawy kadrowo-płacowe oraz gospodarkę lekami, postępowania przetargowe, zarządzać sprzętem medycznym i flotą samochodową.

Dzięki systemowi zostanie ograniczone do minimum tworzenie dokumentacji w formie papierowej, zapewniając wewnętrzny obieg dokumentów w postaci elektronicznej, usprawni obsługę pacjentów, począwszy od rejestracji zgłoszenia poprzez koordynację jego realizacji i rozliczenia.

Dla pacjentów powstanie portal danych medycznych. Mieszkańcy województwa śląskiego będą mogli po zalogowaniu się umieścić w nim swoje dane medyczne, przydatne w sytuacjach ratunkowych. Z kolei pacjenci, którym udzielono wcześniej pomocy lekarskiej w ambulatorium WPR lub pomocy ratowniczej będą mieli wgląd w swoje dane.

Przy pomocy tej nowej technologii informatycznej będzie można również koordynować działania ratunkowe wspólnie z innymi jednostkami opieki zdrowotnej.

- Tak rozbudowanego i zintegrowanego systemu informatycznego nie ma dotychczas żaden podmiot ratownictwa medycznego w kraju. Z reguły jest ich przynajmniej kilka w każdym pogotowiu. W katowickim WPR wykorzystujemy w tej chwili 10 aplikacji do zarządzania. Po wdrożeniu nowej technologii będzie tylko jeden zintegrowany system - mówi portalowi rynekzdrowia.pl Artur Borowicz, dyrektor WPR w Katowicach

Wdrażanie systemu odbędzie się w trzech etapach. W pierwszym 60-dniowym wykonany zostanie projekt techniczny. W drugim 330-dniowym system zostanie wdrożony. W trzecim, tj. przez kolejne 365 dni wykonawcy będą go jeszcze kontrolować i szkolić w obsłudze upoważnionych pracowników WPR.

Źródło: rynekzdrowia.pl

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account