Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Tablet zastępuje telefon, przynajmniej w komunikacji dyspozytora pogotowia z załogą karetki ratunkowej. Radom - jako pierwszy na Mazowszu - testuje nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu oszczędza się czas i eliminuje błędy.

Ratownicy medyczni z Radomskiej Stacji Pogotowia Ratunkowego dostali 33 tablety. W sprzęt z nawigacją GPS i drukarką wyposażone zostały wszystkie karetki z radomskiej stacji. System wspomagania dowodzenia, jak mówi ratownik medyczny Mariusz Wielocha, to duże usprawnienie.

Założeniem wprowadzania systemu jest optymalizacja i skrócenie czasu dojazdu do pacjenta - mówi rzecznik stacji pogotowia ratunkowego Elżbieta Cieślak.

Dyżurny po przyjęciu zgłoszenia, wysyła do załogi karetki krótki tekst. Opisuje zdarzenie, podaje adres i dane osoby oczekującej pomocy, a informację oznacza specjalnym kodem. To sprawia, że komunikat jest czytelny, nie ma w nim miejsca na nieścisłości czy niedomówienia. Tablet i terminal służą też do wypełniania, a potem drukowania karty pacjenta.

Zdaniem wicewojewody mazowieckiego Artura Standowicza, nowoczesne urządzenia i technologie mają ułatwić oraz skoordynować pracę wszystkich służb: policji, straży pożarnej i pogotowia ratunkowego, a to z kolei przełoży się na skuteczność prowadzonych przez nie działań

Więcej: radioplus.com.pl

Twoja reakcja na artykuł?

Komentarze  

Prm
0 #1 Prm 2017-06-06 07:59
Co kilka lat nowy i coraz droższy system. Czy jest gdzieś na świecie podobne rozwiązanie w ratownictwie medycznym. W tym systemie działa pełna inwigilacja czasu pracy ratownika medycznego. Czy inne służby takie jak Straż Pożarna, Policja, Więziennictwo, Wojsko też ma takie rozwiązania ?.
Zgłoś administratorowi

Aby dodać komentarz, zaloguj się!

 

Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account