- Szczegóły
- RatownikPL
- Kategoria: AKTUALNOŚCI PRASOWE
- Odsłony: 6060
Z okazji Świąt Wielkanocnych, składamy najserdeczniejsze życzenia:
dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa, mnóstwo wiosennego optymizmu
oraz samych sukcesów życzy:
Portal RATOWNICTWO MEDYCZNE - strona ratownika medycznego
www.ratownik-med.pl
*** Jeżeli chcesz złożyć Życzenia Wielkanocene, kliknij TUTAJ.
- Szczegóły
- RatownikPL
- Kategoria: AKTUALNOŚCI PRASOWE
- Odsłony: 3708
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził w lipcu 2009 r., że NFZ nadużył swojej pozycji ustalając kryteria oceny w konkursie ofert na świadczenia zdrowotne.
W ocenie UOKiK, NFZ faworyzował dotychczasowych kontrahentów, gwarantując im dodatkowe punkty w ramach oceny ofert, utrudniając w efekcie wygranie konkursu nowym. UOKiK nałożył wówczas na Fundusz karę 1,145 mln zł. Fundusz został także wezwany do zaniechania stosowania tej praktyki.
NFZ skorzystał z przysługującego mu prawa i odwołał się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) przy Sądzie Okręgowym w Warszawie. W liczącym około 20 stron uzasadnieniu Fundusz wnosił o uchylenie decyzji lub jej zmianę w całości, a także zwrot kosztów.
- Szczegóły
- RatownikPL
- Kategoria: AKTUALNOŚCI PRASOWE
- Odsłony: 3961
W czwartek (21 kwietnia) o godzinie 11.00 na Lotnisku Gliwice zostanie oficjalnie wdrożony do służby nowoczesny śmigłowiec Lotniczego Pogotowia Ratunkowego EC 135. Śląska baza uruchamia dyżury HEMS jako ostatnia w kraju. Przyczyną jest słabe wykorzystanie w regionie lotniczego transportu medycznego.
Koszt nowego śmigłowca to 21 milionów. Wydatek nie mały, ale bardzo potrzebny. Czy jednak w regionie śląskim maszyna będzie odpowiednio wykorzystana?Filia Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na Lotnisku Gliwice obsługuje obszar zamieszkany przez ponad pięć milionów osób (wchodzi weń także część województwa opolskiego). Więcej mieszkańców ma tylko Mazowsze. Pod względem liczby lotów (190 w ub. r.) gliwicka filia jest jednak ostatnia w kraju. Dla porównania: w liczącym 1,2 miliona mieszkańców województwie zachodniopomorskim śmigłowiec wzywano do pomocy 800 razy, a średnia dla kraju to 500 wezwań.
- Szczegóły
- RatownikPL
- Kategoria: AKTUALNOŚCI PRASOWE
- Odsłony: 3833
Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie podpisał umowę na budowę nowego obiektu z lądowiskiem dla helikopterów. Inwestycja ma się zakończyć w grudniu 2012 r.
Nowy czterokondygnacyjny budynek powstanie obok pawilonu głównego szpitala MSWiA. Parter i dwa pierwsze piętra będą zarezerwowane na potrzeby parkingu, na pozostałych dwóch kondygnacjach ulokują się biura. Ta część budynku będzie miała połączenie z głównym pawilonem szpitala.Nad wschodnią częścią budynku powstanie lądowisko dla helikopterów. Budowa ma się rozpocząć jeszcze w tym miesiącu.
Źródło: rynekzdrowia.pl
- Szczegóły
- RatownikPL
- Kategoria: AKTUALNOŚCI PRASOWE
- Odsłony: 4947
Uniewinnieniem zakończyła się po 10 latach sprawa Krzysztofa Lichego, kierowcy karetki pogotowia z Bielska-Białej, która jadąc na sygnale zderzyła się z samochodem osobowym (nie ustąpił ambulansowi pierwszeństwa). W wypadku zginęły 3 osoby, a 2 zostały ciężko ranne.
W środę (20 kwietnia) Sąd Najwyższy oddalił kasację bielskiej prokuratury w tej głośnej sprawie i uznał, że sądy, uniewinniając kierowcę karetki, postąpiły zgodnie z prawem. Decyzja SN jest ostateczna. Krzysztof Lichy, który zgadza się na podawanie w mediach nazwiska, nie krył satysfakcji z tego rozstrzygnięcia.
Do wypadku doszło 3 marca 2001 r. wieczorem. Krzysztof Lichy prowadził karetkę pogotowia. Jechał na sygnale z Bielska Białej do Cieszyna. Ustalono, że karetka poruszała się z prędkością 90 km/h. Dojeżdżając do skrzyżowania, zwolniła o 20 km/h i wjechała na nie jako pojazd uprzywilejowany, na czerwonym świetle. Tam doszło do zderzenia z fiatem Punto. Finał był dramatyczny: trzech pasażerów Punto zabitych, ciężko ranny kierowca i pasażerka tego samochodu. Obrażeń doznał też kierowca karetki.
Prokuratura oskarżyła Lichego o naruszenie zasad bezpieczeństwa ruchu i nieumyślne spowodowanie wypadku. Według prokuratury, mimo prowadzenia pojazdu uprzywilejowanego, kierowca karetki powinien był zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość do sytuacji na drodze. Niezależnie od tego o spowodowanie tragicznego zderzenia oskarżony został kierowca Punto, którego winę prawomocnie uznał już sąd. Proces Krzysztofa Lichego trwał we wszystkich instancjach do środy.